Raad van Advies Stichting Levenseinderegie

De Raad is op haar eerste bijeenkomst op 8 oktober 2024 benoemd door het bestuur. Zij geeft gevraagd en ongevraagd advies aan het bestuur. Ieder die de Stichting Levenseinderegie op een (maatschappelijke) ontwikkeling attent wil maken kan een mail sturen naar de voorzitter.

Voorzitter: Jos Seeboldt; jos.seeboldt@quicknet.nl

Plaatsvervangend voorzitter: Joyce Rust

Leden: Huibert de Borst; Tamar de Leeuw; Hans Peltenburg; Ype Poortinga; Jacqueline Rietbergen; Peter van Rooijen.

Reglement Raad van Advies

1.De Stichting Levenseinderegie kent een Raad van Advies (verder RvA).

De RvA bestaat uit vrijwilligers, te weten een voorzitter en minimaal vier andere leden. Zij worden benoemd door het Stichtingsbestuur.

2.De RvA dient het Stichtingsbestuur gevraagd en ongevraagd van advies en fungeert als klankbord voor het bestuur, met name m.b.t. het beleid, de te ondernemen activiteiten en reacties van het Stichtingsbestuur op maatschappelijke ontwikkelingen.

2.a. Vanuit de adviestaak prikkelt de RvA het bestuur middels een frisse onafhankelijke blik in zijn rol als klankbord en adviseur.

2.b. Het Stichtingsbestuur en de RvA motiveren (kort) hun adviezen en besluiten over en weer.

2.c. Het Stichtingsbestuur kan een advies naast zich neerleggen, maar slechts nadat hierover overleg is geweest met de Raad.

3.De leden van de RvA, met inbegrip van de voorzitter worden benoemd voor een periode van drie jaar, met de mogelijkheid van eenmalige herbenoeming.

3.a. Het Stichtingsbestuur kan het lidmaatschap intrekken:

3.a.1 Op eigen initiatief van een lid.

3.a.2 Als een lid naar het oordeel van het Stichtingsbestuur mondeling en/of schriftelijk schade heeft toegebracht aan de belangen of doelstellingen van de Stichting.

3.b. Het Stichtingsbestuur deelt een besluit zoals genoemd in 3.a.2 met redenen omkleed schriftelijk mee aan de betrokkene en aan de andere leden van de RvA.

4. De RvA vergadert minimaal twee keer per jaar.

Voor een van deze vergaderingen wordt de leden gevraagd in persoon aanwezig te zijn, waarvoor de reiskosten en eventuele noodzakelijke verblijfskosten door de Stichting worden vergoed. Bij de andere vergaderingen kan er online worden vergaderd.

4a. De voorzitter van de RvA stelt de agenda op voor deze vergaderingen.

4b. Een extra vergadering kan worden gehouden op verzoek van de voorzitter van de RvA of minimaal twee andere leden, of op initiatief van het Stichtingsbestuur.

4c. Aan het begin van een vergadering kiest de RvA een notulant voor het notuleren van de besluiten met een korte motivatie. Na de vergadering wordt deze besluitenlijst opgemaakt, rondgestuurd en vastgesteld. De notulant deelt met het Stichtingsbestuur de vastgestelde besluitenlijst met motivaties.

5. De RvA ontvangt alle besluiten en verslagen van vergaderingen van het Stichtingsbestuur.

5a. Een advies van de RvA en de reactie van het Stichtingsbestuur worden schriftelijk gecommuniceerd, waarbij een e-mail die aanwijsbaar is verstuurd en ontvangen geldt als schriftelijke communicatie.

6. Jaarlijks vindt er een overleg plaats tussen minimaal twee leden van het Stichtingsbestuur en minimaal drie leden van de RvA, waarvoor de leden van beide gremia ruim van te voren worden uitgenodigd in persoon aanwezig te zijn.

6a. De voorzitter van het Stichtingsbestuur en de voorzitter van de RvA stellen in onderling overleg de agenda op voor deze bijeenkomst.

7. Het Stichtingsbestuur is bevoegd het reglement aan te passen.